Publikacja dotycząca szerokiego spojrzenia na media w dobie współczesności napisana została w gronie badaczy, którzy spoglądają na media z trzech perspektyw: komunikologicznej, zarządczej i ekonomicznej. Każdy z Autorów ma silne związki z mediami zarówno w zakresie badawczym, jak i praktycznym. Klaudia Cymanow-Sosin swoje zainteresowanie mediami zaczynała jako współpracownik stacji radiowych, a dziś zajmuje się mediami w zakresie badań nad nimi w wymiarze perswazyjnym i edukacyjnym. Zasiada także m.in. w radach programowych rozgłośni radiowych, czy instytucjach zajmujących się analizą mediów. Podobnie Krzysztof Tenerowicz, który swoją dysertację poświęcił tematyce finansowania mediów, ale także zajmował się nimi praktycznie, m.in. jako członek zarządu i dyrektor generalny w jednej ze stacji radiowych, czy członek wspomnianych rad programowych. Wykształcenie w zakresie dziennikarstwa zdobył także Piotr Cymanow, który w książce spogląda na media z perspektywy ekonomicznej i zarządczej.
dr hab. Klaudia Cymanow-Sosin – doktor habilitowana w dyscyplinie nauk o komunikacji społecznej i mediach, kierownik Katedry Komunikacji Społecznej i Promocji Idei na Wydziale Nauk o Komunikacji UPJPII w Krakowie, prezes Stowarzyszenia Absolwentów i Przyjaciół UPJPII w Krakowie, opiekun naukowy koła KNKW, kierownik projektów edukacyjnych. Działa w PTKS oraz Komisji Medioznawczej Polskiej Akademii Umiejętności, Krajowym Instytucie Mediów, zespole na rzecz ochrony małoletnich w Ministerstwie Cyfryzacji, zasiada w prezydium rady programowej Radia Kraków. Laureatka ogólnopolskiej Nagrody im. Pawła Stępki dla najlepszego wydawnictwa naukowego z obszaru mediów elektronicznych.
dr Piotr Cymanow – specjalista z zakresu zarządzania, wicekierownik Katedry Ekonomii i Gospodarki Żywnościowej na Wydziale Rolniczo-Ekonomicznym Uniwersytetu im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, aktywny menadżer w spółkach kapitałowych. Absolwent studiów podyplomowych MBA „Management of Co-operative Bank”. Specjalizuje się w obszarze: ekonomii, zarządzania, finansów i bankowości. Autor i współautor wielu publikacji, książek oraz opracowań z dziedziny nauk społecznych, w ramach dyscyplin nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii.
dr Krzysztof Tenerowicz – ekonomista, absolwent studiów podyplomowych z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem w Krakowskiej Szkole Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Wykładowca w Akademii Ignatianum w Krakowie, Uniwersytetu Papieskego Jana Pawła II w Krakowie oraz Krakowskiej Szkoły Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Członek zarządu i rad nadzorczych kilku spółek kapitałowych. Specjalizuje się w finansach przedsiębiorstw, głównie sektora medialnego. Autor i współautor wielu publikacji, książek oraz opracowań z dziedziny nauk społecznych, w ramach dyscypliny ekonomia i finanse.